اخبار

جایزه  فیروزه گستره کالای فرهنگی را گسترش داده است

جایزه  فیروزه گستره کالای فرهنگی را گسترش داده است
علی فریدونی دبیر ششمین جایزه فیروزه در اختتامیه این رویداد به نقش این جشنواره در  توجه به فضاهای غیرمکتوب در حوزه فرهنگ اشاره کرد.
به گزارش دبیرخانه جایزه کالاهای فرهنگی ( فیروزه)، علی فریدونی در ابتدای سخنان خود  عنوان کرد: ویژگی خاص دوره ششم  این جشنواره، مشارکت ۱۶ استان کشور در بخش منطقه‌ای بود که نشان از موفقیت این جشنواره در ارتباط با جغرافیای متنوع کشور  و اقوام گوناگون دارد. این تغییر آماری نشانه رشد و توجه و حرکت نوین در عرصه‌ی فرهنگ است. فریدونی ادامه داد:  ورود معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ   ارشاد به فضاهای غیرمکتوب راهکاری جدید و تاثیرگذار بوده است تا با مشارکت گروه های طراحی، تولید و ترویج نگاه جدیدی به فرهنگ کشور ایران داشته باشیم. وی به برخی از دستاوردهای این جشنواره اشاره داشت: شکل گیری شبکه‌ای از صاحب نظران دانشگاهی و صاحبان تجربه در عرصه های مختلف فرهنگی و مشارکت با علاقمندان به سرمایه گذاری گامی در راستای ترویج و تولید کالای فرهنگی بوده است. وی با ارائه ی داده های آماری از مشارکت هنرمندان و کارآفرینان در این دوره، از حضور فعال این مخاطبان در نشست‌های مجازی جشنواره خبر داد  و شکل گیری شبکه ارتباطی آموزشی_ علمی_ فرهنگی را از گام های مهمی خواند که بایستی مورد توجه برنامه ریزان در بخش های مختلف فرهنگی قرار بگیرد. گفتنی است  ششمین دوره جایزه فیروزه با اعلام برگزیدگان در بخش های اسباب بازی، عروسک، هدایای فرهنگی، نوشت افزار و بخش ویژه ی " خانواده، کالای فرهنگی، کرونا" روز ۲۴ اسفند به کار خود  پایان داد.
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ۱۱:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید